85% daling cost per lead door A/B testen

Ictivity

✓ Leadgen LinkedIn
Marketing Automation
 

Inleiding

IT optimaliseert werkprocessen, ondersteunt werknemers in hun taken en zorgt voor de strategische ondersteuning van organisaties. Als expert op gebied van IT helpt Ictivity bedrijven met dit soort vraagstukken.

Het doel van Ictivity is om maximale waarde uit ICT te halen voor deze bedrijven en de gebruiker centraal te zetten door hun User Based Computing gedachte. Ze kenmerken zich door zeven principes: innovatie, inzet, impact, intuïtief, integer, intensief en icitivianen, om zo alle werknemers organisatiebreed dezelfde kant op te hebben staan.

85%
daling cost per lead
57%
marketing qualified lead
22,4%
meer conversie van marketing qualified lead naar sales qualified lead
overlay
De uitdaging

Na een website analyse bleek dat uit de LinkedIn advertentiecampagnes weinig leads kwamen, daarom adviseerde Like Honey om A/B tests uit te voeren om zo meer ROI uit hun mediabudget te behalen.

Daarnaast vroeg Ictivity om het inbound marketing proces verder vorm te geven door marketing automation zo goed mogelijk in te stellen, en sales daarbij te betrekken. Uiteindelijk is het doel om meer tastbaar resultaat uit hun marketing initiatieven te behalen.

Onze oplossing

Like Honey heeft voor deze campagne het inbound marketing proces van Ictivity geoptimaliseerd. Dit hebben we gedaan door het gehele proces – vanaf leads die een whitepaper downloaden tot en met opvolging van sales – te optimaliseren. Verder hebben wij op LinkedIn geëxperimenteerd met verschillende A/B tests om meer leads uit het advertentiebudget te kunnen halen.

Allereerst hebben we de algemene doelgroep in specifieke doelgroepen ingedeeld, namelijk: zorg, overheid en bedrijven. Daarmee kon er per doelgroep de interactie worden geanalyseerd.
Verder hebben we A/B testen uitgevoerd op vlak van geslacht, animatie en verschillende copy in de afbeelding. Hierdoor konden we de doorklikratio, de kosten per klik en uiteindelijk de kosten per lead verbeteren.

Het resultaat

Door de LinkedIn campagnes te A/B testen hebben we de doorklikratio, de kosten per klik en de kosten per lead flink laten dalen in vergelijking met eerdere campagnes. Daarnaast hebben we het marketing automationproces beter ingericht waardoor tastbaar resultaat op onze marketing initiatieven zichtbaar werd.
Wil jij ook een betere
website-activatie?

ANDERE BEDRIJVEN WAAR WIJ VOOR WERKEN

Hoi, ik ben Hans.
Ben je klaar om
te groeien?
Vraag de
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan

Growth hacking

gratis doe-het-zelf-handleiding

Vul je email adres in en ontvang de gratis doe-het-zelf-handleiding voor growth hacking in jouw organisatie. Je ontvangt direct een download link in jouw inbox.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.