GROWTH HACKING
IS SLIM GROEIEN
Waarom in deze tijd veel geld uitgeven voordat je weet of een campagne iets oplevert? Constant ideeën testen en alleen de beste opschalen. Dát is de kracht van growth hacking.
Waarom growth hacking?
We leven in een online wereld, waar je eenvoudig kunt testen wat wel en wat niet werkt. Waarom zou je dan een grote campagne met veel budget optuigen, zonder dat je weet wat de impact is?
Door creatieve ideeën om te zetten in kleine experimenten, leer je welke activaties wel en niet door je doelgroep worden opgepakt. Je maakt pas de keuze om op te schalen naar een grotere campagne wanneer je experiment goede resultaten laat zien. Hoe slim is dat?
Vul het formulier in en ontvang de gratis doe-het-zelf handleiding voor growth hacking in je mailbox.
Wat is growth hacking?
Growth hacking vraagt een andere aanpak en organisatie van je marketing. Het is een gestructureerd en resultaatgericht proces. Een agile team pakt telkens in sprints van bijvoorbeeld 10 dagen een belangrijke doelstelling aan.
Creatieve ideeën worden omgezet in tests en op basis het resultaat wordt besloten of je het idee aanpast en nog een keer het proces doorloopt. Of de resultaten geven weer inspiratie voor nieuwe tests. Hoe groter het aantal experimenten dat je parallel hebt lopen, hoe sneller je resultaten groeien.
In iedere sprint doorloop je de onderstaande stappen
- Brainstorm voor ideeën
- Maak een ranking op basis van impact en complexiteit
- Ontwerp en bouw voor het meest kansrijke idee een experiment
- Test, test en nog een test.
- Analyseer de resultaten: wel of niet mee verder?
Gratis download
Doe-het-zelf handleiding
Samen in 6 stappen met
Growth Hacking aan de slag
Brainstormsessie
we are like honey
Eva
Inbound MarketeerLeeft even snel online als offline. En neemt een keer per jaar een guilty pleasure pauze met de Snollebollekes. Zorgt voor 'sticky' campagnes door slim advertising in te zetten.
Hans
Growth StrateegLeeft als een growth hacker zonder wekker. En houdt van alles dat mooi is. Je kunt hem wakker maken voor campagnes in de duurzaam gebouwde omgeving.
Jermain
Growth HackerWerkt hard, maar lacht harder. Kan niet stoppen met optimaliseren, of het nou gaat om jouw campagne of z'n kickbokstechniek.
Hugo
Inbound MarketeerZiet altijd mogelijkheden, ook als ze er niet zijn. Wordt helemaal enthousiast van creatieve concepten.
Jules
Creative LeadHeeft een 'slimme' kijk op dingen. Zijn hart gaat sneller kloppen van skateboarden en sneeuw.
Jan
Creative copywriter en concepterHoudt van tekst, taal en humor. Geniet ervan om uitgebreid een grap aan je uit te leggen.
Paul
Junior Art DirectorMaakt design als een nieuwe Hollandse Meester. En rijdt de dikste auto van iedereen.
Kelly
Visual DesignerCreëert oogverblindend mooie ontwerpen . En weet zelfs de mannen in te maken met tafelvoetballen.
Nishana
ProducerRegelt dingen voor je ze kunt bedenken. Ontspant met kunst, cultuur en snacks.
Mitchell van Driel
Junior Allround DesignerKickflipt je helemaal de moeder, maar kent óók elk trucje in Photoshop, Indesign, Illustrator, Première Pro en Paint.
Lucca
Happiness ManagerIs de allerliefste in de studio en heeft talent voor in de weg staan.
TROTS DAT WE VOOR DEZE BEDRIJVEN MOGEN WERKEN
Ben je klaar om
te groeien?
een echte
growth hacker?