retentie marketing,
hou van je klanten

Meer omzet van je bestaande klanten, vraagt slecht 10% van de kosten voor het binnenhalen van nieuwe. Je bestaande klanten hebben al voor jou gekozen. Geef ze aandacht en je omzet groeit.
Waarom Retentie Markting?

Bij veel bedrijven ligt de focus van marketing op het binnenhalen van nieuwe klanten. Maar is dit wel slim? Het uitbouwen van de relatie met een bestaande klant is vaak gemakkelijker en goedkoper dan het aantrekken van nieuwe klanten.

Je hebt al contact met ze, waardoor je met digitale marketing juist heel persoonlijke communicatie kunt bieden. Uit onderzoek van Harvard komt naar voren dat 68% van de klanten die overstappen naar je concurrent dit deden omdat ze geen band voelen met jouw bedrijf. Vertel je klanten dat ze belangrijk voor je zijn en ze bestelden nog lang en gelukkig.

Alle voordelen op een rij:

Waarom een campagne voor je bestaande klanten?

Minder kosten
Het werven van een nieuwe klant kost meer geld, dan het enthousiasmeren van je bestaande klanten. Dat vraagt slechts 10% van de kosten.
Je weet wat ze willen
Als je je marketing automation goed hebt ingericht, weet je ook waar de interesse van je klant ligt. Dat maakt het makkelijker om tot een volgende aankoop te verleiden.
Hogere winst
Trouwe klanten kiezen voor gemak en zekerheid. De prijs van je product of dienst is dan minder relevant, ze vinden het de prijs waard. Dat geeft een betere marge. Uit onderzoek blijkt dat 5% meer klantbehoud de winstgevendheid van een bedrijf gemiddeld met 50 tot 75% verhoogt.
Fans praten graag over je
Als jij je klanten veel liefde geeft, krijg je die ook terug. Ze praten positief over je, waardoor je als het ware heel veel verkopers in dienst hebt.
sfeer_beeld__0001_WEBsRGB_20200430_LikeHoney_10.jpg
Interesse in een retention campagne? Plan een call met Jules.

In 4 stappen samen aan de slag

1
Deep dive in de customer journey
In een actieve sessie brengen we samen met jou de customer journey van je klanten in kaart. Welke contactmomenten heb je met je klanten? Ook kijken we naar de verschillende buyer persona’s waar je zaken mee doet.
2
Scan van de mogelijkheden
We zetten alles op een rij. Wat weet je van je klanten? Welke tools zijn beschikbaar? Welke communicatie ontvangen klanten nu?
3
Brainstorm, waar liggen de kansen?
In een creatieve sessie ontstaan allemaal ideeën. Dit kunnen campagnes zijn, maar bijvoorbeeld ook een andere verpakking of bezorgmoment. Ieder idee krijgt een ‘rating’ en de meest kansrijke ideeën werken we uit in een klein experiment. Bij succes gaan we verder opschalen.
4
Van experiment naar uitrol
Succesvolle experimenten zorgen voor meer bestellingen, hogere bestelbedragen of meer loyaliteit. Jij bepaalt waar we op gaan sturen. We vergroten geslaagde experimenten naar vaste onderdelen in je retention marketing. Dan ontstaat er weer ruimte voor nieuwe experimenten.
Okay, wij gaan ervoor, jij ook?
We willen samen met jou werken aan blije klanten. Laten we eenvoudig beginnen met een korte call, even persoonlijk kennismaken.

we are like honey

Maak kennis met het team van Like Honey. Wij staan te poppelen om samen met jou aan de slag te gaan.

TROTS DAT WE VOOR DEZE BEDRIJVEN MOGEN WERKEN

Hoi, ik ben Jules.
Ben je klaar om
te groeien?
Mijn landingspagina
converteert niet,
wat nu?