60 deelnemers voor seminar in een niche-markt
Stroomversnelling
Content marketing
Social media en nieuwsbrief
Hubspot
979
Unieke weergaven van 4 verschillende artikelen
136
Downloads van de whitepaper
31%
Stroomversnelling is op zoek een specifieke doelgroep. Professionals die geïnteresseerd zijn in het thema van oververhitting van goed geïsoleerde huizen. Ze willen deze personen uitnodigen voor een seminar en hen overtuigen van een methode om deze oververhitting te voorkomen. De doelgroep voelt als een speld in een hooiberg. Hoe vinden we de juiste mensen?
Stroomversnelling is een non-profit organisatie die verduurzaming van huizen promoot. We hebben voor Stroomversnelling een manier bedacht om voor een specifiek inhoudelijk seminar de juiste doelgroep te vinden en te converteren tot inschrijving.
Onze oplossing
In de 6 maanden voorafgaand aan het seminar zijn we artikelen gaan publiceren op het content platform van Stroomversnelling. Deze artikelen hebben we verspreid via LinkedIn, Twitter en in de nieuwsbrief.
We ontwikkelden een downloadbare whitepaper met achtergrond over de methode om oververhitting te voorkomen. In alle artikelen verwezen we naar deze download.
We gebruikten vervolgens Hubspot om de lezers van de artikelen aan te sporen de methode te downloaden. Twee maanden voor het event startten we drie campagnes op de doelgroepen:
- Personen die de whitepaper gedownload hebben
- Lezers van de artikelen
- Lezers van gerelateerde content op de website van Stroomversnelling
Met inbound marketing richten we ons op de mensen die al opzoek zijn naar jouw product of dienst. Deze leads verleiden we door antwoorden, inspiratie en hulp te bieden. Zo genereren we meer traffic, klanten en omzet.
Het resultaat
Twee weken voor het seminar was het aantal inschrijvingen van 60 bereikt met een opkomst van 95% op de dag zelf. Daarnaast hebben honderden mensen artikelen over het onderwerp gelezen. De opkomst uit de groep downloaders was het hoogst.
ANDERE BEDRIJVEN WAAR WIJ VOOR WERKEN
Ben je klaar om
te groeien?
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan