60 deelnemers voor seminar in een niche-markt

Stroomversnelling

 Content marketing
 Social media en nieuwsbrief 
 Hubspot 

Inleiding
Stroomversnelling is een non-profit organisatie die verduurzaming van huizen promoot. We hebben voor Stroomversnelling een manier bedacht om voor een specifiek inhoudelijk seminar de juiste doelgroep te vinden en te converteren tot inschrijving.

979

Unieke weergaven van 4 verschillende artikelen

136

Downloads van de whitepaper

31%

click through rate in eDM uitnodiging voor event bij de groep downloaders versus 20% van de overige selecties.
overlay
De uitdaging

Stroomversnelling is op zoek een specifieke doelgroep. Professionals die geïnteresseerd zijn in het thema van oververhitting van goed geïsoleerde huizen. Ze willen deze personen uitnodigen voor een seminar en hen overtuigen van een methode om deze oververhitting te voorkomen. De doelgroep voelt als een speld in een hooiberg. Hoe vinden we de juiste mensen?

Stroomversnelling is een non-profit organisatie die verduurzaming van huizen promoot. We hebben voor Stroomversnelling een manier bedacht om voor een specifiek inhoudelijk seminar de juiste doelgroep te vinden en te converteren tot inschrijving.

Onze oplossing

In de 6 maanden voorafgaand aan het seminar zijn we artikelen gaan publiceren op het content platform van Stroomversnelling. Deze artikelen hebben we verspreid via LinkedIn, Twitter en in de nieuwsbrief.

We ontwikkelden een downloadbare whitepaper met achtergrond over de methode om oververhitting te voorkomen. In alle artikelen verwezen we naar deze download.

We gebruikten vervolgens Hubspot om de lezers van de artikelen aan te sporen de methode te downloaden. Twee maanden voor het event startten we drie campagnes op de doelgroepen:

  • Personen die de whitepaper gedownload hebben
  • Lezers van de artikelen
  • Lezers van gerelateerde content op de website van Stroomversnelling

Met inbound marketing richten we ons op de mensen die al opzoek zijn naar jouw product of dienst. Deze leads verleiden we door antwoorden, inspiratie en hulp te bieden. Zo genereren we meer traffic, klanten en omzet.

Het resultaat

Twee weken voor het seminar was het aantal inschrijvingen van 60 bereikt met een opkomst van 95% op de dag zelf. Daarnaast hebben honderden mensen artikelen over het onderwerp gelezen. De opkomst uit de groep downloaders was het hoogst.

“Een thema als oververhitting, laat staan een methodiek hoe deze goed te bepalen, is typische een onderwerp waar alleen een kleine niche van specialisten aandacht voor heeft. De aanpak van LikeHoney, heeft geleid tot een goed bezocht en goed gewaardeerd event die verder strekt dan de usual suspects. Maar, belangrijker nog, het heeft het thema en onze methodiek duidelijk op de beleidsagenda’s gezet, waardoor de impact verveelvoudigd kan worden: dat is de belangrijkste meerwaarde van het type campagne dat leidt tot het event.”
WIL JIJ OOK LEADS GENEREREN VOOR EEN WEBINAR?

ANDERE BEDRIJVEN WAAR WIJ VOOR WERKEN

Hoi, ik ben Eva.
Ben je klaar om
te groeien?
Vraag de
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan

Growth hacking

gratis doe-het-zelf-handleiding

Vul je email adres in en ontvang de gratis doe-het-zelf-handleiding voor growth hacking in jouw organisatie. Je ontvangt direct een download link in jouw inbox.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.