inbound marketing
vraagt om creativiteit

Wat doe je als je iets nieuws zoekt, zowel zakelijk als privé? Net zoals je nu doet, je kijkt online. Jouw klanten doen dit ook. In hun klantreis wil je inspireren, helpen en verleiden om jouw aanbod te ontdekken

Inbound versus outbound

Bij Inbound Marketing richt je je op mensen die al op zoek zijn. Deze leads ga je verleiden door antwoorden, inspiratie en hulp te bieden. Bij outbound marketing ga je voor push, je gaat adverteren naar iedereen, ook de mensen die niet op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Wij zeggen altijd ‘Be like honey, attract you leads’. Genereer 50% meer leads tegen 33% minder kosten.

de kracht van inbound marketing

Blijvende groei

Wanneer je content creëert of een tool ontwikkelt dan blijft deze leads genereren. Geen vluchtige en dure advertenties meer.

Geven is het nieuwe nemen

Wanneer je online zoekers beter helpt dan je concurrent, dan krijg je aandacht terug. En dat zie je weer in je conversiecijfers.

Open het gesprek

In een dialoog kun je de klantreis naar jouw aanbod leiden. Bied mogelijkheden, informeer en inspireer.

Data is de baas

Je werkt conversiegericht. Je wil bijvoorbeeld twee keer zoveel e-mailadressen via je website genereren . Dat is resultaatgericht werken.
sfeer_beeld__0013_WEBsRGB_20200430_LikeHoney_31.jpg

Meer weten over inbound marketing?

Inbound marketing funnel

Hoe maak je van onbekende internetgebruikers een waardevolle lead?
Hieronder zie je de klantreis en welke tools we per fase inzetten.

Jouw potentiële klanten zijn online op zoek naar een product of dienst. Door de inzet van SEO (hoge Google ranking), SEA (adverteren op zoekwoorden) en social media ontdekken ze jouw content, bijvoorbeeld in de vorm van een blog, video of landingspagina.

Anonieme bezoekers die enthousiast zijn over jouw hulp, inspiratie en oplossingen, gaan we verleiden om hun e-mailadres achter te laten. Dit doen we door nog meer te bieden, denk hierbij aan keuzehulp, e-book, rekentool, kennisquiz, co-creatie of event.

Een e-mailflow vanuit je marketing automation tool warmt geïnteresseerde contacten verder op om klant te worden. Ook social media houdt het contact levendig om leads te blijven inspireren.

Aan de slag in vijf stappen

1
Deep dive in de ‘lead journey’
In een actieve sessie brengen we samen met jou de journey van je leads in kaart. We kijken naar de verschillende buyer persona’s die relevant voor je zijn. Hoe zoeken ze online? Waar zijn hun drijfveren? Welke media gebruiken ze?
1
Deep dive in de ‘lead journey’
In een actieve sessie brengen we samen met jou de journey van je leads in kaart. We kijken naar de verschillende buyer persona’s die relevant voor je zijn. Hoe zoeken ze online? Waar zijn hun drijfveren? Welke media gebruiken ze?
2
Waar groeien we het snelst?
We analyseren de cijfers van je website en socials. Daarnaast onderzoeken we de zoekwoorden die je doelgroep gebruikt. Met deze cijfers en de lead journey in ons achterhoofd, maken we een keuze welke conversie we een boost gaan geven.
2
Waar groeien we het snelst?
We analyseren de cijfers van je website en socials. Daarnaast onderzoeken we de zoekwoorden die je doelgroep gebruikt. Met deze cijfers en de lead journey in ons achterhoofd, maken we een keuze welke conversie we een boost gaan geven.
3
Brainstorm, hoe gaan we verleiden?
In de creatieve sessie ontstaan allemaal ideeën. Dit kunnen content campagnes zijn, effectieve landingspagina’s of een handige tool. Ieder idee krijgt een ‘rating’. Waar we het meest van verwachten, werken we uit in een klein experiment.
3
Brainstorm, hoe gaan we verleiden?
In de creatieve sessie ontstaan allemaal ideeën. Dit kunnen content campagnes zijn, effectieve landingspagina’s of een handige tool. Ieder idee krijgt een ‘rating’. Waar we het meest van verwachten, werken we uit in een klein experiment.
4
Content creatie en lead nurturing
Met de succesvolle experimenten gaan we aan de slag. Hiervoor creëren we sterke content, bouwen de mailflow en richten de marketing automation in. Bij ieder contact met de lead willen we iets extra’s bieden.
4
Content creatie en lead nurturing
Met de succesvolle experimenten gaan we aan de slag. Hiervoor creëren we sterke content, bouwen de mailflow en richten de marketing automation in. Bij ieder contact met de lead willen we iets extra’s bieden.
5
Sneller groeien
We optimaliseren de flow op basis van resultaten. Hoe meer conversie, hoe beter het is. Als het draait, komt er ruimte voor nieuwe inbound marketing experimenten. Zo blijf je groeien.
5
Sneller groeien
We optimaliseren de flow op basis van resultaten. Hoe meer conversie, hoe beter het is. Als het draait, komt er ruimte voor nieuwe inbound marketing experimenten. Zo blijf je groeien.

Wij durven het aan, jij ook?

We willen samen met jou werken aan blije klanten. Laten we eenvoudig beginnen met een korte call, even persoonlijk kennismaken.

we are like honey

Maak kennis met het team van Like Honey. Wij staan te poppelen om samen met jou aan de slag te gaan.

TROTS DAT WE VOOR DEZE BEDRIJVEN MOGEN WERKEN

Hoi, ik ben Hugo.
Ben je klaar om
te groeien?
Vraag onze
GRATIS
ranking post-its aan