Waarom Growth hacking?

 Klantgericht: Luisteren naar de behoeften en wensen van de klant

 Kosteneffectief: efficiënte manier om groei en impact te realiseren

 Focus op meetbare resultaten 

We leven in een online wereld, waar je eenvoudig kunt testen wat wel en wat niet werkt. Waarom zou je dan een grote campagne optuigen, zonder dat je weet wat de impact is?

Door creatieve ideeën om te zetten in kleine experimenten, leer je welke activaties wel en niet door je doelgroep worden opgepakt. Je maakt pas de keuze om op te schalen naar een grotere campagne wanneer je experiment goede resultaten laat zien. Hoe slim is dat?

Gratis download
Doe-het-zelf handleiding

In deze doe-het-zelf-handleiding vind je een Growth Hacking stappenplan dat bestaat uit vijf fases die je oneindig kan blijven herhalen. 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
✔️ Direct in jouw inbox

Growth Hacking is een proces

Het vraagt een andere aanpak en organisatie van je marketing. Je werkt in een agile team en maakt sprints van bijvoorbeeld 10 dagen.


Misschien dat je het idee aanpast en nog een keer het proces doorloopt. Of geven de resultaten je weer inspiratie voor nieuwe tests. Hoe groter het aantal experimenten dat je parallel hebt lopen, hoe sneller je resultaten groeien.



Een continu proces

In iedere sprint doorloop je de onderstaande stappen

  1. Brainstorm voor ideeën
  2. Maak een ranking op basis van impact en complexiteit
  3. Ontwerp en bouw voor het meest kansrijke idee een experiment
  4. Test, test en nog een test.
  5. Analyseer de resultaten: wel of niet mee verder?
Hoi, ik ben Hans.
Ben je klaar om
te groeien?
Ben jij
een echte
growth hacker?