45% doelconversie; de kracht van Growth Hacking
uptempo!
Google search advertenties
Growth hacking
Content management

Bij Uptempo!, een programma van TKI Urban Energy en TKI CLICKNL, onderzoekt een team van specialisten hoe de energietransitie versnelt en opgeschaald kan worden. De overstap op duurzame (hernieuwbare) energie beperkt de uitstoot van CO₂ en is daarmee een van de kerndoelen van de energietransitie.
Om mensen te inspireren en bewust te maken van de innovatieve mogelijkheden die er zijn om een woning of utiliteitsgebouw te verduurzamen, is het ‘matching platform’ uptempo.nu gelanceerd.
conversieratio stijging als gevolg van search iteratie

De uitdaging
Onze oplossing


In de verschillende experimenten hebben we visuele én tekstuele aanpassingen op de website getest en de focus van de lopende Google Search Advertenties veranderd. Zo hebben we uiteindelijk, onder andere, het design en de plaatsing van buttons voor het hele platform aangepast en een groot deel van de teksten bondiger herschreven.
Het resultaat
Bij de start van de campagne bekeek 19% van de bezoekers de duurzame innovaties. Na het doorvoeren van succesvolle experimenten is dit gestegen naar 45%. Op de website is daardoor een enorme groei in resultaat gerealiseerd.
Daarnaast hebben experimenten op het gebied van Google Search een succesvolle strategie aangetoond, met een stijging van 130% als het gaat om doelconversie.
LAGERE CTR, MAAR BETERE WEBSITE-ACTIVATIE! HOE KAN DAT?
De opvallendste resultaten van de verschillende iteraties zijn ontstaan bij de verandering van de SEA focus. Dit resulteerde namelijk in een conversieratio van 96,15% voor bezoekers afkomstig van een specifieke advertentie. Door de advertenties specifiek te maken wordt er vermoedelijk beter gefilterd aan de voorkant. Websitebezoekers vinden zo beter wat ze zoeken, wat resulteert in meer behaalde doelen.

ANDERE BEDRIJVEN WAAR WIJ VOOR WERKEN
Ben je klaar om
te groeien?