45% doelconversie; de kracht van Growth Hacking

uptempo!

 Google search advertenties
 Growth hacking
 Content management

Inleiding
Bij Uptempo!, een programma van TKI Urban Energy en TKI CLICKNL onderzoekt een team van specialisten hoe de energietransitie versnelt en opgeschaald kan worden. De overstap op duurzame (hernieuwbare) energie beperkt de uitstoot van CO2 en is daarmee een van de kerndoelen van de energietransitie. Om mensen te inspireren en bewust te maken van de innovatieve mogelijkheden die er zijn om een woning of utiliteitsgebouw te verduurzamen, is het ‘matching platform’ uptempo.nu gelanceerd.
250k
woningverbouwers bereikt via advertenties
96%
conversieratio vanuit search advertentie
130%
conversieratio stijging als gevolg van Search iteratie
overlay
De uitdaging
Bij de start van dit project was duidelijk dat het platform van Uptempo! de markt inspireert. De vraag aan Like Honey was om uit te zoeken hoe dit platform succesvol uitgebouwd kon worden om de duurzame bouw verder te stimuleren. Hoe activeer je de doelgroep? En hoe krijg je het aantal matches op Uptempo! omhoog?

Onze oplossing

We hebben allereerst de bestaande funnel in kaart gebracht om te ontdekken hoeveel websitebezoekers er waren, via welke kanalen ze kwamen, hoe die zich gedroegen en of ze daadwerkelijk innovaties bekeken. Onze focus was daarna om via verschillende opeenvolgende experimenten de zwakste schakels in de keten te verbeteren. De experimenten volgen hierbij de growth hack principes. Je test aannames en oplossingen op een kleine, gecontroleerde schaal en als het werkt rol je het uit over het geheel.
In de verschillende experimenten hebben we visuele én tekstuele aanpassingen op de website getest en de focus van de lopende Google Search Advertenties veranderd. Zo hebben we uiteindelijk, onder andere, de vorm en plek van buttons voor het hele platform aangepast en een groot deel van de teksten bondiger herschreven.

Het resultaat

Bij de start van de campagne bekeek 19% van de bezoekers de duurzame innovaties. Na het doorvoeren van succesvolle experimenten is dit gestegen naar 45%. Op de website is daardoor een enorme groei in resultaat gerealiseerd.

Daarnaast hebben experimenten op het gebied van Google Search een succesvolle strategie aangetoond, met een stijging van 130% als het gaat om doelconversie.

LAGERE CTR, MAAR BETERE WEBSITE-ACTIVATIE! HOE KAN DAT?
De opvallendste resultaten van de verschillende iteraties zijn ontstaan bij de verandering van de SEA focus. Dit resulteerde namelijk in een conversieratio van 96,15% voor bezoekers afkomstig van een specifieke advertentie. Door de advertenties specifiek te maken wordt er vermoedelijk beter gefilterd aan de voorkant. Websitebezoekers vinden zo beter wat ze zoeken, wat resulteert in meer behaalde doelen.

Wil jij ook een betere
website-activatie?

ANDERE BEDRIJVEN WAAR WIJ VOOR WERKEN

Hoi, ik ben Hans.
Ben je klaar om
te groeien?
Vraag de
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan

Klaar voor groei?

Ga zelf aan de slag met

onze gratis doe-het-zelf-handleiding

Growth hacking

gratis doe-het-zelf-handleiding

Vul je email adres in en ontvang de gratis doe-het-zelf-handleiding voor growth hacking in jouw organisatie. Je ontvangt direct een download link in jouw inbox.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Deze website gebruikt cookies
We houden van marketing, maar vinden privacy nóg belangrijker.