3 finance collega’s in 1 maand door slimme tooling 

Bas Consultancy

✓ LinkedIn Outreach
Marketing Automation 
✓ Recruitment Marketing 

 

Inleiding
Bas Consultancy levert hun opdrachtgevers kennis en capaciteit, zodat ze het beste uit hun financiële bedrijfsvoering halen. De interim financials van Bas zijn breed inzetbaar en kennen de financiële uitdagingen van nu én van de toekomst. Ze zijn gedreven en willen altijd een blijvende impact maken. Dit doen ze op het gebied van Finance & Control, Audit, Compliance en ERP & Business Intelligence.

3

nieuwe werknemers gewerfd 

159

nieuwe contacten

7

nieuwe zzp’ers toegevoegd aan het netwerk

overlay
De uitdaging
Bas Consultancy is continu op zoek naar talentvolle financials, die een achtergrond hebben in de bovenstaande vier gebieden. Voor het aannemen van personeel zijn zij met name afhankelijk van een recruitment bureau. Met het oog op de toekomst willen ze de gehele recruitment zelf kunnen oppakken en hun eigen talentpool aan kandidaten opbouwen. Door middel van dit experiment wilden ze nieuwe – slimme – manieren ontdekken om in contact te komen met de juiste finance professionals voor hun vacatures.

Onze oplossing

Voor deze campagne hebben we gebruikgemaakt van LinkedIn Outreach omdat er dan op een persoonlijke en geautomatiseerde manier contact wordt gelegd met potentiële kandidaten.

We hebben op LinkedIn Outreach een profiel gebruikt van een recruiter vanuit Bas Consultancy om potentiële kandidaten te benaderen. Dit bevordert het sollicitatieproces omdat het gebaseerd is op het maken van een persoonlijke connectie tussen het bedrijf en de kandidaat.

We definieerden de volgende verschillende doelgroepen op basis van hun ervaring en verschil in takenpakket om te bepalen op welke doelgroepen deze aanpak het beste zal aanslaan: 

  • Financial controllers
  • Assistent controllers
  • General ledger accountants 

Binnen deze doelgroepen hebben we een drip campagne ingezet, wat inhoudt dat er een reeks LinkedIn berichten is verzonden, oftewel ‘gedruppeld’ naar de potentiële kandidaten die vallen binnen het geschikte profiel.

Het eerste bericht is een connectie verzoek en het tweede bericht is het vervolg daarop. Dit is met het doel om een gesprek te stimuleren tussen de recruiter en de potentiële sollicitant. Vanuit dit gesprek is het aan de recruiter om het verdere sollicitatieproces met de door LinkedIn Outreach gelinkte potentiële sollicitant voort te zetten.

Het resultaat

Uit deze campagne zijn er 3 nieuwe werknemers aangenomen en 7 nieuwe zzp’ers toegevoegd aan het netwerk van Bas Consultancy. Er zijn in een maand tijd 159 nieuwe connecties gevormd en 87 dialogen gestart.
Wil jij ook een betere
website-activatie?

ANDERE BEDRIJVEN WAAR WIJ VOOR WERKEN

Hoi, ik ben Hans.
Ben je klaar om
te groeien?
Vraag de
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan

Growth hacking

gratis doe-het-zelf-handleiding

Vul je email adres in en ontvang de gratis doe-het-zelf-handleiding voor growth hacking in jouw organisatie. Je ontvangt direct een download link in jouw inbox.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.