15.000 fietsende juryleden door massapersonalisatie

Fietsersbond

 Social media marketing
 Geotargeting
 Massapersonalisatie 

Inleiding

De Fietsersbond is de Nederlandse belangenbehartiger van fietsers in Nederland. Ook dit jaar opent de Fietsersbond de verkiezingen van Fietsstad 2022. Een landelijke verkiezing om alle 352 gemeenten in Nederland te stimuleren om het fietsen beter te maken en om gemeenten die goed scoren te belonen! Om zo veel mogelijke mensen te laten stemmen op hun gemeente, zijn de ‘Fietsstad 2022’ onlinecampagnes gepubliceerd op Facebook en Instagram.

900K

impressies via de social campagnes

15K

kliks naar de enquête

58%

Gemeenten behaalde de kiesdrempel dankzij de campagne

overlay
De uitdaging

Om de verkiezingen zo eerlijk mogelijke te maken, diende elke gemeente een bepaalde kiesdrempel te bereiken – een minimumaantal stemmen.  Als de drempel niet behaald zou worden, dingt de gemeente niet mee naar de titel Fietsstad 2022. Hier zat de uitdaging en daarom de vraag aan Like Honey om grootschalige massapersonalisatie op basis van geotargeting uit te voeren.

Onze oplossing

Bij de start hebben we data van eerdere campagnes bekeken om meer inzicht te krijgen naar de zwakke punten. Welke gemeenten hebben een social campagne harder nodig en welke gemeenten juist minder? En welke gemeenten kunnen het met behulp van de eigen Fietsersbond kanalen? Daarnaast zijn er verschillende uitingen gecreëerd voor de verschillende social kanalen.

Onze focus lag op het goed monitoren en optimaliseren, waardoor we snel konden schakelen wanneer een gemeente de kiesdrempel had bereikt. Mede dankzij een opmaat gemaakt datadashboard en automatische processen aan de achterkant hebben we dit gericht uitgevoerd. Zo werd het budget efficiënt verdeeld over de verschillende gemeenten in combinatie met de meest effectieve advertentie.

Het resultaat

Alle 352 gemeenten hebben de kiesdrempel gehaald en kunnen meedoen aan Fietsstad 2022, waarvan 58% via onze campagne is gegenereerd. Dat maakt de Fietsstad 2022 verkiezingen representatiever dan ooit. 

Daarnaast hebben de campagnes bijna 900.000 impressies opgeleverd. Wat weer heeft gezorgd voor 15.670 kliks naar de enquête. Dit heeft bijgedragen aan een totaal van 48.000 fietsende juryleden. 

Ben jij benieuwd welke gemeente de Fietsstad 2022 verkiezingen wint? Houd dan onze vrienden van de Fietsersbond in de gaten!

100%

van de gemeenten hebben voor het eerst genoeg enquêtes ingevuld. 

”Nog nooit eerder behaalden alle Nederlandse gemeenten de kiesdrempel. Mede dankzij Like Honey hebben we dit mooie resultaat bereikt. Als Fietsersbond zijn wij trots op dit eindresultaat.”

Carmen Meijer – campagnemanager Fietsstad

Wil jij ook een betere
website-activatie?

ANDERE BEDRIJVEN WAAR WIJ VOOR WERKEN

Hoi, ik ben Hans.
Ben je klaar om
te groeien?
Vraag de
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan

Growth hacking

gratis doe-het-zelf-handleiding

Vul je email adres in en ontvang de gratis doe-het-zelf-handleiding voor growth hacking in jouw organisatie. Je ontvangt direct een download link in jouw inbox.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.