EEN GLOEDNIEUWE WEBSITE, INCLUSIEF EEN OVERTUIGENDE PROPOSITIE

Yilkins

  • Branding & positionering
  • Design
  • Websitebouw
  • Meetbaarheid & conversie

Yilkins, een wereldwijde koploper in circulaire technologieën, zocht hulp bij het overtuigend overbrengen van hun merkverhaal en waardepropositie, en dit allemaal in een nieuw en modern jasje waarmee ze betrouwbaarheid, autoriteit en innovatie wilden uitstralen.

Met onder meer hun zelfontwikkelde torrefactietechnologie, waarmee organische resten (biomassa) zo efficiënt en veilig mogelijk worden omgezet naar waardevolle producten, ondersteund Yilkins bedrijven in het circulair maken van complete bedrijfsprocessen: op naar een net-zero bedrijfsstrategie.

De uitdaging

Steeds strengere eisen en wet-/regelgevingen op het gebied van verduurzaming en circulariteit zorgen dat sustainability managers van grote bedrijven met verduurzamingsuitdagingen zitten. Ze moeten op zoek naar alternatieve brandstoffen om hun bedrijfsprocessen te verduurzamen.

Om op een duidelijke, professionele en overtuigende manier aan haar doelgroep te kunnen presenteren dat Yilkins dé partij is die hierbij kan helpen diende haar unieke propositie vertaald te worden naar een strakke visuele identiteit en een geheel nieuwe website, die aanspreekt en converteert.

Onze oplossing

Om dit te realiseren, gingen we gefaseerd te werk:

Een sterk merkverhaal en duidelijke waardepropositie: Samen met ons zusterbedrijf Everybody Likes Penguins en Yilkins brachten we middels het StoryBrand Framework in kaart waarom de doelgroep Yilkins als partner nodig heeft. Hiermee legden we een sterke fundering voor de doorvertaling naar een nieuwe website.

Een nieuwe visuele identiteit: De nieuwe visuele identiteit kreeg een strakke, moderne uitstraling door een combinatie van het gebruik van een natuurlijk kleurenpalet en additionele technologische accenten.

Een strakke, gebruiksvriendelijke en converterende website:

    • De website werd gebouwd middels eenvoudig herbruikbare templates en elementen, zodat het makkelijk is om eenvoudig zelf aanpassingen aan te brengen en Yilkins hierdoor niet afhankelijk is van een webbouwer.
    • De UX werd geoptimaliseerd, en de gehele navigatiestructuur werd herzien om de gebruikerservaring te verbeteren.
    • Ook waren het behoud van online zichtbaarheid, een snelle laadsnelheid en een goede SEO basis belangrijk. Gedurende het gehele proces is hier dus rekening mee gehouden.
    • Door de implementatie van de nieuwe visuele identiteit oogt de website modern, fris en clean, wat bijdraagt aan het transparante, duurzame en vertrouwde karakter van Yilkins.
    • De website werd ook meetbaarheid gemaakt, zodat altijd inzichtelijk is hoeveel wesbitebezoekers er op de website landen, waar ze vandaan komen en hoe ze converteren.

HET RESULTAAT

Doordat Yilkins bij ons terecht kon voor zowel de websitebouw, contentcreatie en inrichting van de meetbaarheid konden we snel en efficiënt te werk gaan.

Onze aanpak leidde dan ook tot een eindresultaat waar we trots op zijn.

Bekijk het zelf: https://yilkins.com/

Andere bedrijven waar wij toffe dingen voor doen

Hoi, ik ben Hans.
Ben je klaar om
te groeien?
Vraag de
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan