31 GEVULDE SOLLICITATIES MET RECRUITMENT MARKETING

Schneider Electric

  • Recruitment marketing
  • Landingspagina optimalisatie
  • LinkedIn & Facebook advertising

Schneider Electric leidt de digitale transformatie van energiemanagement en industriële automatisering. Als meest duurzame bedrijf van de wereld in 2021, biedt Schneider onmisbare technologie voor een groene toekomst. De segmenten waarin de orginisatie actief is, zijn woningbouw gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën. Als groeiend bedrijf is Schneider Electric altijd op zoek naar nieuw personeel.

De uitdaging

Schneider Electric was op zoek naar nieuwe kandidaten voor de posities Logistiek Medewerker en Logistiek Engineer; kandidaten met verschillende skills, opleidingsniveaus en achtergronden. Deze nieuwe kandidaten zochten ze specifiek voor hun locatie in Helmond. In de krappe arbeidsmarkt was de uitdaging om de juiste talenten voor de juiste posities te vinden.

Onze oplossing

Als oplossing voor deze uitdaging is er een recruitment marketing strategie uitgerold:

Landingspagina ontwerp: Allereerst hebben we een specifieke plek gecreëerd waar de potentiële kandidaten naartoe kunnen komen: een landingspagina die speciaal voor hen is ingericht. Deze landingspagina was voorzien van werknemers verhalen, specifieke vacatures en andere relevante informatie.

Social media campagne via LinkedIn en Facebook: Om de potentiële kandidaten te bereiken werd een social campagne via LinkedIn en Facebook opgezet en geïmplementeerd. Hierbij werden zowel stills als video’s ingezet en werd onderscheid gemaakt in advertenties gericht op de specifieke vacature en advertenties gericht op employer branding.

HET RESULTAAT

Onze aanpak leidde tot resultaten waar we trots op zijn:

31 ingevulde sollicitaties: Er zijn in totaal 31 sollicitaties ingevuld, daarmee heeft deze recruitment marketing strategie bijgedragen aan het invullen van een grote hoeveelheid open posities bij Schneider Electric Helmond.

49% minder kosten per klik: Verder kwam er uit de resultaten naar boven dat de kosten per klik naar de website duurder waren in het geval van employer branding advertenties, dan de kosten per klik van de vacature advertentie. Het verschil kwam uiteindelijk neer op 49% lagere kosten per klik voor employer branding advertenties.

Minder verkeer, maar meer conversie: De employer branding advertenties zorgde voor minder verkeer, maar meer sollicitaties. Uiteindelijk kwam het neer op een stijging in conversieratio van 46,9%.

Andere bedrijven waar wij toffe dingen voor doen

Hoi, ik ben Hans.
Ben je klaar om
te groeien?
Vraag de
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan