Hoi, ik ben Hans.
Ben je klaar om
te groeien?
Ben je klaar om
te groeien?
Vraag de
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan
Ictivity
Ictivity, een expert als het op ICT aankomt, helpt organisaties met IT vraagstukken om zo werkprocessen te optimaliseren, medewerkers te ondersteunen in hun taken en te zorgen voor strategische ondersteuning. Ictivity wil graag de maximale waarde uit ICT halen voor die organisaties en de gebruiker hierbij centraal te zetten door hun User Based Computing gedachte waarmee ze onder medewerkers organisatiebreed betrokkenheid beogen te creëren.
Na een website analyse bleek dat uit hun LinkedIn advertentiecampagnes weinig leads kwamen, daarom adviseerde Like Honey om A/B tests uit te voeren om zo meer ROI uit het mediabudget te behalen.
Daarnaast vroeg Ictivity om het inbound marketing proces verder vorm te geven door marketing automation zo goed mogelijk in te richten, en sales daarbij te betrekken. Uiteindelijk was het doel hiervan het behalen van meer tastbaar resultaat uit hun marketing initiatieven.
Om deze uitdagingen aan te pakken, implementeerden we een veelzijdige aanpak:
Inbound marketing proces optimaliseren: Like Honey heeft voor deze campagne het inbound marketing proces van Ictivity geoptimaliseerd. Dit hebben we gedaan door het gehele proces – vanaf leads die een whitepaper downloaden tot en met opvolging van sales – te optimaliseren.
Marketing automation toepassen: We implementeerden Marketing Automation met SharpSpring en e-mailmarketing, waarbij we leads automatisch segmenteerden op basis van branche en persona. Relevante informatie werd naar de lead gestuurd, en iedere lead werd toegewezen aan een passende salescollega. Via lead scoring werd het salesproces automatisch gestart zodra een lead voldeed aan criteria bepaald door bedrijfinformatie en interactie met de website en e-mails. Zo zorgden we voor een snelle, persoonlijke aanpak en meer kwalitatieve leads.
A/B testen via LinkedIn advertising: Verder hebben wij op LinkedIn geëxperimenteerd met verschillende A/B tests om meer leads uit het advertentiebudget te kunnen halen. Hierdoor konden we de doorklikratio, de kosten per klik en uiteindelijk de kosten per lead verbeteren.
Onze aanpak leidde tot significante resultaten:
85% daling in cost per lead: De LinkedIn-campagne bereikte middels A/B testen met succes een enorme daling van 85% in cost per lead.
22,4% meer conversie van MQL naar SQL: Alle inspanningen hebben bijgedragen aan een stijging in het conversieratio in de stap van marketing qualified lead naar sales qualified lead.
Een efficiënter inbound marketing proces: Daarnaast heeft het aanbrengen van verbeteringen in het inbound marketing proces, door middel van marketing automation, gezorgd voor meer tastbaar resultaat.
info@likehoney.nl
030 700 97 14
Schaverijstraat 11
3534 AS Utrecht
© Like Honey 2024 – Algemene voorwaarden – Privacy Policy