Om te beginnen is het belangrijk dat jou SEO-strategie in lijn is met de marketing doelen van jouw organisatie. Wij hebben vier stappen uitgeschreven die daaraan bijdragen.
Optimaliseer jouw online vindbaarheid met de volgende 4 SEO-technieken voor MKB:
1. Maak je landingspagina’s uniek per doelgroep
Er kan verwarring ontstaat tussen verschillende segmenten in je doelgroep en dat kan ervoor zorgen dat de site onoverzichtelijk wordt. Om dit te voorkomen maak je gebruik van unieke landingspagina’s voor elke social media- of advertentiecampagne.
2. Verdiep je in de doelgroep
Zorg ervoor dat je de belangrijkste wensen, uitdagingen en knelpunten van je ideale klanten kent. Sluit vervolgens daar de passende inhoud op aan. Door gebruik te maken van veel gebruikte zoekopdrachten en van een geoptimaliseerde titel kan dit aanzetten tot klikken wanneer dit in de zoekresultaten verschijnt.
Belangrijk is dat je de vragen van je doelgroep beantwoord in de subkoppen van je inhoud zodat de kans vergroot dat je in de sectie ‘’Mensen vragen ook’’ terecht komt.
3. Optimaliseer de gebruikservaring
Door bijvoorbeeld dubbele inhoud te verwijderen maak je een betere gebruikservaring. Je kan ook je sitemap opnieuw organiseren en een responsief ontwerp realiseren. Probeer daarnaast de laadtijd van de landingpagina’s te verbeteren.
4. Investeer in lokale SEO
Aan de hand van Google Mijn Bedrijf kan je de Google Maps resultaten verschijnen. Claim je GMB-vermeldingen en voeg de lokale informatie toe, zoals je adres en telefoonnummer.
Hoewel het tijdrovend kan zijn, is het de investering meer dan waard. Bij SEO leidt een grotere kwaliteit van de webinhoud tot een grotere kwantiteit van de leads.
Ben je klaar om de SEO toe te passen op jouw organisatie? Maak dan een afspraak met een van onze specialisten.