INDRUKWEKKENDE STIJGING IN AANTAL BEKEKEN INNOVATIES OP UPTEMPO.NU

Uptempo

  • Growth hacking
  • Experimenteren
  • Google Search Ads

Bij Uptempo!, een programma van TKI Urban Energy en TKI CLICKNL onderzoekt een team van specialisten hoe de energietransitie versnelt en opgeschaald kan worden. De overstap op duurzame (hernieuwbare) energie beperkt de uitstoot van CO2 en is daarmee een van de kerndoelen van de energietransitie.

Om mensen te inspireren en bewust te maken van de innovatieve mogelijkheden die er zijn om een woning of utiliteitsgebouw te verduurzamen, is het ‘matching platform’ uptempo.nu gelanceerd.

De uitdaging

Bij de start van dit project was duidelijk dat het platform van Uptempo! de markt inspireert. De vraag aan Like Honey was om uit te zoeken hoe dit platform succesvol uitgebouwd kon worden om de duurzame bouw verder te stimuleren. Hoe activeer je de doelgroep? En hoe krijg je het aantal matches op uptempo.nu omhoog?

Onze oplossing

Als oplossing voor deze uitdaging hebben we middels growth hacking werkwijze diverse experimenten gedaan:

Inzicht in de marketing funnel: We hebben allereerst de bestaande funnel in kaart gebracht om te ontdekken hoeveel websitebezoekers er waren, via welke kanalen ze kwamen, hoe die zich gedroegen en of ze daadwerkelijk innovaties bekeken.

Growth hack experimenten: Via growth hack principes hebben we verschillende opeenvolgende experimenten uitgevoerd om de zwakste schakels in de keten te verbeteren. Op deze manier test je aannames en oplossingen op een kleine, gecontroleerde schaal en wanneer het werkt rol je het uit over het geheel. In de verschillende experimenten hebben we visuele én tekstuele aanpassingen op de website getest en de focus van de lopende Google Search advertenties veranderd.

HET RESULTAAT

Deze werkwijze leidde tot diverse inzichten:

Stijging in bekeken innovaties: Bij de start van de campagne bekeek 19% van de bezoekers de duurzame innovaties op uptempo.nu. Na het doorvoeren van enkele succesvolle experimenten is dit percentage gestegen naar 45%. Op de website is daardoor een enorme groei in resultaat gerealiseerd.

Indrukwekkend conversieratio van Google Search Ads: Daarnaast hebben de experimenten op het gebied van Google Search ads een succesvolle strategie aangetoond. Het doel was net als hierboven het bekijken van innovaties, wat in de praktijk een klik is naar een externe website. Google Ads heeft hierin uiteindelijk een stijging van 130% in doelconversie en een conversieratio van 96,15% gerealiseerd.

Andere bedrijven waar wij toffe dingen voor doen

Hoi, ik ben Hans.
Ben je klaar om
te groeien?
Vraag de
doe-het-zelf-handleiding
voor growth hacking aan