5 Redenen waarom je moet starten met Growth Marketing

growth marketing

Waar traditionele marketing focust op brand awareness en acquisitie, legt Growth Marketing de nadruk op snelle en duurzame groei (what’s in a name 😉). Die groei bereik je met een allesomvattende aanpak, door te kijken naar de gehele marketingfunnel. Waar zitten bottlenecks? Waar valt als eerste de meeste winst te behalen? Aan de hand van experimenten ontdek je wat werkt, en wat niet.

Onze top 5 Growth Hacking tools

Ben jij op zoek naar manieren om jouw bedrijf te laten groeien? Dan is growth hacking waarschijnlijk iets voor jou! Growth hacking is een methode om snel en effectief te groeien door middel van snel experimenten en datagedreven beslissingen nemen. Hierbij zijn tools onmisbaar. In deze blog delen wij onze top 5 growth hacking tools met je, zodat jij ook snel aan de slag kan gaan.

Growth loops: de aanjager van duurzame groei

Wil jij weten hoe je duurzame groei kan realiseren? Dan ben je op de juiste plek beland! In deze blog gaan we het hebben over growth loops. Dit is de motor achter de groei van succesvolle organisaties. Ze zorgen ervoor dat bedrijven op een duurzame manier kunnen blijven groeien en hun doelen behalen. Maar wat zijn growth loops precies en hoe werken ze? Dat leggen we je haarfijn uit in deze blog.

Growth Hacking vs. Growth Marketing: Wat is het verschil?

Marketing Automation Bureau

In de wereld van digitale marketing zijn er talloze termen die worden gebruikt om verschillende marketingstrategieën en -technieken te beschrijven. Twee termen die de afgelopen jaren veel aandacht hebben gekregen zijn growth hacking en growth marketing. Hoewel ze beide gericht zijn op het stimuleren van groei, zijn er belangrijke verschillen tussen deze twee benaderingen. In deze blog worden deze verschillen verder besproken zodat ook jij inzicht krijgt in de strategie die jij voor jouw organisatie kan gaan implementeren.

Hoe verbeter je aan de hand van A/B-testen je e-mailcampagnes?

Je hebt vast wel een keer van gehoord A/B-testen. Maar hoe pas je dit effectief toe op jouw marketingactiviteiten? Bij Like Honey passen we vaak de growth methodiek toe. Deze methodiek is gebaseerd op een data gestuurd experimenteel proces. Growth hacking komt onder andere tot uiting in het uitvoeren van experimenten, ook bekend als A/B-testen. Aan de hand van de A/B- techniek vertellen we je hoe je succesvol e-mailcampagnes kan testen voordat je het verstuurt naar een grote groep ontvangers.

Rank je ideeën met de ICE-methode

De ICE-methode is een gestructureerde aanpak om met je team tot een keuze te komen welke ideeën je wil gaan testen. Het werkt als volgt: