Gebruik deze praktische email marketing tips en optimaliseer jouw klantreis

Bij veel bedrijven ligt de focus van marketing op het binnenhalen van nieuwe klanten. Maar is dit wel slim? Het uitbouwen van de relatie met een bestaande klant is vaak gemakkelijker en goedkoper dan het aantrekken van nieuwe klanten. Een manier om dit te doen is emailmarketing. Door succesvolle email marketing zorg je ervoor dat je nieuwe klanten aantrekt en bestaande klanten behoud.

Om de klantenreis te optimaliseren en jouw merk te laten groeien geven we je eenvoudig toepasbare tips:

Personaliseer e-mails

Om je klanten aan te trekken of te behouden is het belangrijk om de email marketing te personaliseren. Dit kan je doen door een klant aan te spreken met zijn of haar naam. Zo maak je de email persoonlijk en zijn ze niet onderdeel van een generieke email. Bovendien wil de klant zich gehoord en speciaal voelen. Verder is het belangrijk dat je content stuurt die relevant is voor de fase waarin de klant zit.

Wat je nog meer kan doen om de email te personaliseren is om niet te schrijven vanuit een bedrijf in het algemeen. Door een voornaam van een collega te gebruiken maak je het persoonlijker en daarnaast toeganglijk. Een voorbeeld hiervan is:

Onderwerpregel: Hier is een onderwerp dat past bij je interesse.

Afzender: Chris van Like Honey

Sta open voor feedback van je klanten

Vermijd de ‘no-reply’ om marketing mails mee te versturen. Hierdoor kan de ontvanger het gevoel krijgen dat feedback niet welkom is, terwijl het juist van belang is om de feedback van je ontvangers met open armen te ontvangen. Ook is het belangrijk dat je de communicatielijn openhoudt zodat je klanten zich niet genegeerd voelen. Als de klanten feedback kunnen geven op de mails die je stuurt, kan je ontsnappen van het tabblad ‘’reclame’’ en terecht komen in de hoofdinbox van je klanten.

Als je bereid bent om je merkrelaties te verbeteren en je ontvangers om te zetten in kopers of loyale klanten, maak dan een afspraak met een van onze specialisten.