iOS 18 en de impact op e-mailmarketing

Marketing automation is een methode die helpt bij het automatiseren van processen en taken en op die manier de werkdruk helpt te verlagen. Door middel van deze methode kunnen herhaalde marketingtaken routinematig worden uitgevoerd. Het is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van elke succesvolle marketingcampagne.

Hoe verbeter je aan de hand van A/B-testen je e-mailcampagnes?

Je hebt vast wel een keer van gehoord A/B-testen. Maar hoe pas je dit effectief toe op jouw marketingactiviteiten? Bij Like Honey passen we vaak de growth methodiek toe. Deze methodiek is gebaseerd op een data gestuurd experimenteel proces. Growth hacking komt onder andere tot uiting in het uitvoeren van experimenten, ook bekend als A/B-testen. Aan de hand van de A/B- techniek vertellen we je hoe je succesvol e-mailcampagnes kan testen voordat je het verstuurt naar een grote groep ontvangers.

Gebruik deze praktische email marketing tips en optimaliseer jouw klantreis

Bij veel bedrijven ligt de focus van marketing op het binnenhalen van nieuwe klanten. Maar is dit wel slim? Het uitbouwen van de relatie met een bestaande klant is vaak gemakkelijker en goedkoper dan het aantrekken van nieuwe klanten. Een manier om dit te doen is emailmarketing. Door succesvolle email marketing zorg je ervoor dat je nieuwe klanten aantrekt en bestaande klanten behoud.

Optimaliseer je onderwerpregel met copywriting

In een eerdere blog vertelde we je hoe je de CURVE-methode inzet om je open rates te verbeteren. De volgende stap is: copywriting. Met de juiste toepassing ga je verder in op de woorden, toon en ritme die je kiest voor een onderwerpregel. Door een succesvolle copywriting zorg je ervoor dat de onderwerpregel aandacht trekt en lezers overtuigt om te klikken op de e-mail.